Nostres.cz » Zdraví » Omládněte o 10 nebo třeba jen o 5 let – nechce to moc, jen trochu vůle

Omládněte o 10 nebo třeba jen o 5 let – nechce to moc, jen trochu vůle

fitness, sport
Zdroj/foto:Pixabay
Kdo by nechtěl být v kondici, plný energie a cítit se skvěle. Zkusíme vám poradit jak na to. Chce to jen na začátku zatnout zuby, přidat trochu vůle a budete se cítit i vypadat o mnoho let mladší.

Pravda, elixír mládí umíchat neumíme, to ostatně zkoušeli už alchymisté Rudolfa II., ale zato víme, jak v sobě zažehnout proud energie a zdravějšího životního stylu. Budete spokojeni sami se sebou, zvednete si sebevědomí a i vaše okolí jistě zaznamená velkou změnu – tělo se vám odmění zářivou pletí, lesklými vlasy, zbavíte se otoků, celulitidy a získáte ploché bříško. Tak jdeme na to.

zelenina
Zdroj/foto: Pixabay

Zbavte se otoků

Pokud máte nějaké to kilo navíc, je pravděpodobné, že důvodem bude i zadržování přebytečného množství vody v těle. Velmi často to bývá přehnaným solením, cukrem nebo překyselením organismu.

  • Pokud se chcete zbavit zavodnění, je potřeba omezit konzumaci soli a jídlo dochucovat bylinkami. Je nutné také vyškrtnout z jídelníčku rafinovaný cukr. A pozor, pokud užíváte hormonální antikoncepci, budete ji muset asi vysadit nebo se poradit se svým lékařem – antikoncepce totiž mívá na zadržování vody vliv.
  • Zní to sice nelogicky, ale pokud chcete tělo odvodnit, je třeba dodržovat pitný režim – pít vodu nebo bylinkové čaje.

Vaše pleť musí zářit

Pleť bez akné, černých teček, otoků a kruhů pod očima získáte změnou jídelníčku a dostatečným odpočinkem.

  • Měli byste jíst ovoce, zeleninu, celozrnné obiloviny, ořechy a semínka, žloutky, špenát a petržel.
  • Vyhněte se konzumaci mléka a mléčných výrobků.

Posilněte svoje vlasy

Zdravé vlasy potřebují hodně zelené potravy a zábaly či masky na přírodní bázi

  • Jezte fazole špenát, brokolici, salát a další listovou zeleninu
  • Vyhněte se smaženým jídlům, ale i pochutinám typu bramborových lupínků.
fitnes, seniorka, sport
Zdroj/foto: Depositphotos

Zpevněte postavu a získejte plošší bříško

Tady vám opět pomůže změna jídelníčku, ale také budete muset přidat trochu cvičení – alespoň 3x týdně posilovat tělo a zaměřit se na břišní partie. Samozřejmě to chce i rozumný trénink, například běh nebo kolo.

  • Dbejte na vyváženou stravu sacharidů, bílkovin a tuků. Mléčné výrobky konzumovat především ty kysané. Pijte zelený čaj a zařaďte do jídelníčku kokosový olej – zrychluje metabolismus.
  • Zcela vynechte pití alkoholu a sladkých typů limonád.

Celulitidu pryč

Celulitida toť nepřítel asi každé ženy. Omezit ji můžete dietou, správným jídelníčkem a pravidelným pohybem.

  • Omezte živočišné tuky (sádlo, ale i máslo), vynechte červené maso, slaďte medem a konzumujte syrovou zeleninu
  • Vyhněte se cukru, ten je dolíčky na stehnech přímo milován.
joging, běh, sport
Zdroj/foto: Pixabay

Pokud jste četli pozorně (samozřejmě myslíme obě pohlaví – mužů se mnoho z uvedeného týká také), pak jste zaznamenali, že se mnoho doporučených nebo naopak nedoporučených potravin a aktivit opakuje. O to může být vaše snažení snazší. Každopádně, pokud se rozhodnete k „radikálnímu řezu“, doporučujeme konzultaci s lékařem, výživovým poradcem a fitness trenérem. A nezapomeňte – ve zdravém těle zdravý duch.

Zdroj: Strečink na anatomických základech, Nelson G. Arnold, Kokkonen Jouko, druhé přepracované vydání, ISBN: 978-80-247-5485-7
Fitkondice.cz
Autor: Albín a Dalimila Nostresovi

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Další články v rubrice

Populární ve zdraví

Z ostatních rubrik

Výběr článků

Populární ve zdraví