Nostres.cz » Domov a cesty » Dnešní menu pro cyklisty – Pálava s převýšením 470 metrů nebo na Karlštejn podél Berounky

cyklistika, sport
Zdroj/foto: Depositphotos
Přinášíme další tipy na cyklovýlety a trasy od východu na západ. Pro zapálené sportovce i rodiny s dětmi.

Okolo Hostýna s třemi rozhlednami

příroda, hory,
Zdroj/foto: Pixabay – ilustrační foto

Tato trasa není pro slabé nátury, chce to fyzičku nebo elektrokolo. Více než 30 km střídavě stoupáte a klesáte. Ale stojí to za to. Vyjedete z Bystřice pod Hostýnem táhlým stoupáním po ulici Hostýnské až na vrch Hostýn s bazilikou. Najdete tu nejen první rozhlednu na této trase, ale také větrnou elektrárnu a prodejní stánky. Pokračujete dál po 5035 na Troják. Je to jeden z bodů Hostýnské magistrály s rekreačním areálem a hospůdkou. Vaše cesta pokračuje po 5034 – pokud si ovšem neuděláte malou zajížďku na rozhlednu Maruška (asi 1,5km po 6122). Vracíte se zpět na trasu a jak už bylo řečeno, jedete z Trojáku po 5034 do Rajnochovic, minete dvě zříceniny hradů (Zubříč a Šaumburk) a můžete si odpočinout v Podhradní Lhotě (například u kaple sv. Floriána). Napojíte se na 5037, minete rozhlednu na Kelčském Javorníku (není úplně na trase) a dostanete se zpět na začátek Bystřice pod Hostýnem.

Okolo Hostýna s třemi rozhlednami – délka 40km, převýšení +1230m/-123Om

Z Hradce Králové do Kuksu

zámek, kuks
Zdroj/foto: Pixabay – Kuks

Asi 30 kilometrů dlouhá trasa vedoucí po Labské cyklostezce (dálková Labská stezka č.2) se vine rovinatou polabskou krajinou, takže je vhodná i pro děti nebo seniory. Vyjíždíte od hradeckého Hučáku po pravém břehu Labe, po třech kilometrech přejedete kamenný most na Pláckách na opačný břeh a tady oficiálně zmiňovaná cyklostezka začíná. Podél přírodní rezervace Trotín dojedete do smiřického zámeckého parku. Před Jaroměří rozhodně nesmíte minout pevnost Jozefov. A to už se budete pomalu blížit do Kuksu – jedinečného barokního komplexu světských a církevních budov. Zpět můžete po stejné trase nebo i s koly vlakem.

Z Hradce Králové do Kuksu – délka 30km, převýšení +119m/-61m

Přes „kopce“ na Pálavě

pálava, jezero
Zdroj/foto: Pixabay – Pálava

Pálavu má sice každý spojenou s rovinou, ale vybrali jsme trasu s převýšením 470 metrů, které v parném létě dá docela zabrat. Vyjíždíme z Dolních Dunajovic po 5236 na Bavory a dále do kopce na napojení na 5044 u Kočičí skály. Pokračujete dále přes Mikulov – můžete se projít zámeckou zahradou, náměstím s nespočtem obchůdků, vináren a hospůdek. Cesta (stále po 5044) vás zavede dolů kolem kruhového objezdu a za železničním přejezdem se dáte vlevo po 41 (magistrála Greenway Praha – Vídeň) směrem na Sedlec a jeho rybníky a dojedete až k Hraničnímu zámečku s restaurací a občerstvením. Pokračujete po cyklostezce „Lednická“ na rozcestí v Nejdku a napojíte se na 5043 (Mikulovská). Přes vinařskou obec Bulhary dojedete k nádrži Nové Mlýny a podél vody do Pavlova, nad nímž se tyčí zřícenina Dívčích hradů. Máte před sebou poslední stoupání do Klentnice (Vinařská NS Mikulov) a dál na rozcestí Perná. Čeká vás sjezd do stejnojmenné vinařské obce (po 5044), kde musíte u jediné autobusové zastávky odbočit vlevo a neznačenou krátkou spojkou (cca 400m) se dostanete na 5236, kterou jste jeli původně na začátku cesty, jen v opačném směru. A máte to nějakých 1800m zpět do Dolních Dunajovic.

Přes „kopce“ na Pálavě – délka 44km, převýšení +470m/-430m

Okolo Berounky na Karlštejn

hrad, karlštejn
Zdroj/foto: Pixabay – Karlštejn

Vydáte se levobřežní cestou okolo Vltavy a posléze Berounky. Trasa není příliš náročná, děti to zvládnou. Vyjíždíte od Barrandovského mostu na Radotín (A1, EV4). Možná si ani nevšimnete, že Vltavu vystřídala Berounka (soutok z vaší cesty není dobře vidět). Pokračujete na Černošice a Dobřichovice (to už jste na 3, EV4) a dál až k jezu v Řevnici, odtud pak po stejné cyklostezce (kromě čísla má i své jméno – Po stopách českých králů) do Hlásné Třebáně a Karlštejna. Celý městys je pěší zónou, svá kola můžete nechat ve stojanech u třetí hradní brány. No a zpět buď opět na kole nebo vlakem.

Okolo Berounky na Karlštejn – délka 38km, převýšení +163m/-72m

A až to všechno objedete, tak si pořádně namasírujte nohy – další trasy pro vás chystáme.

Zdroj:  www.mapy.cz, www. kudyznudy.cz

Autor: Albín a Dalimila Nostresovi

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Další články v rubrice

Populární v domově a cestách